efekt samej ekspozycji mere co to znaczy

Definicja Efekt samej ekspozycji (mere-exposure effect). Czym jest Sukces samej ekspozycji (mere.

Dziś jest Poniedziałek, 22 października 2018.

Imieniny obchodzą: Przybysław, Halki, Filip.

Czy przydatne?

Efekt samej ekspozycji (mere-exposure effect) Definicja

Co to znaczy EFEKT SAMEJ EKSPOZYCJI (MERE-EXPOSURE EFFECT):
Sukces samej ekspozycji (mere-exposure effect) - przyrost pozytywności ocen bodźca wspólnie z częstością jego eksponowania. Bodźce, które już widzieliśmy, lubimy bardziej niż te nowe, widziane po raz pierwszy. Zdarzenie tj. używane w reklamie i propagandzie. Przebadał je w serii eksperymentów amerykański psycholog socjalny Robert Zajonc; pierwsze wyniki na ten temat opublikował w 1968 roku. W eksperymentach prezentowano badanym pierwotnie neutralne bodźce (rysunki, bezsensowne sylaby, urywki muzyki), a następnie mierzono, jak wymienia się ich afektywny relacja do tych bodźców stosunkowo powtarzania prezentacji. W odniesieniu do różnych bodźców stwierdzano przyrost ich atrakcyjności po wcześniejszej ekspozycji. Sukces samej ekspozycji dotyczy szczególnie bodźców nowych, początkowo neutralnych i złożonych. Jest szczególnie mocny w razie bodźców eksponowanych podprogowo, a więc pokazywanych tak krótko, iż badani nie są w stanie ich sobie ani przypomnieć, ani rozpoznać i odróżnić od innych bodźców. Robert Zajonc uważa, iż sukces samej ekspozycji jest słowem funkcjonowania mechanizmów wyłącznie afektywnych - zachodzących bez udziału mechanizmów poznawczych. Czynnikiem ograniczającym ten sukces jest pojawiające się znudzenie. Dlatego istotne jest, aby ekspozycje bodźca były krótkotrwałe, a pomiędzy nimi następowały przerwy.

Czym jest Efekt samej ekspozycji (mere-exposure effect) znaczenie Słownik E .